Ukazał się singel „Lampa Aladyna” projektu Electronic Division. W latach 80. XX wieku był to jeden z najbardziej cenionych polskich wykonawców grających muzykę elektroniczną.
Dzisiejszy Electronic Division (El-Division) to jednoosobowa firma, którą reprezentuje kompozytor i producent muzyki Krzysztof Janik. W niektórych kręgach, zwłaszcza w środowisku muzyki elektronicznej, nazwa Electronic Division uznawana jest za kultową. Jego nazwisko i twarz nie są powszechnie znane, ale sporo muzyki, wiele dźwięków, które stworzył, bądź współtworzył, słyszeli prawdopodobnie wszyscy.
Duet Electronic Division swoją karierę zaczynał w połowie burzliwych lat 80-tych. Muzyka elektroniczna, choć kiedyś uważana za eksperymentalną, w rzeczywistości wyznaczyła trendy i ukształtowała wiele zespołów, również nam współczesnych, które czerpią inspirację ze spuścizny takich gwiazd jak: Tangerine Dream, Kraftwerk. Powstałe na jej bazie gatunki muzyczne jak house, rave, elektroniczna muzyka taneczna, nie zaistniałyby bez wizjonerów. W tę narrację wpisał się również Electronic Division, który zadebiutował w roku 1985 roku muzyką do filmu fabularnego „Menadżer”. W roku 1987 wyszła ich pierwsza płyta „El Division”, na której gościnnie wystąpiły gwiazdy polskiej sceny muzycznej: Grzegorz Ciechowski, Ryszard Sygitowicz i Krzysztof Ścierański. Ówcześni managerowie zespołu Kombi - Jacek Sylwin i Wojciech Korzeniewski – umożliwili młodym i utalentowanym wykonawcom niezwykle spektakularny debiut. W roku 1989 wyszła ich druga płyta „Wind of Sorrow” nagrana w małym londyńskim studiu z kilkoma klasy światowej muzykami takimi jak: Jon Herman - gitara i wokal, Toti Soler – hiszpański gitarzysta flamenco. Ten album to ukłon w kierunku ambitniejszej muzyki komercyjnej. Wokalistką była Maja Kisielińska znana szerszej publiczności z zespołu Oczi Cziorne. Nagrania zajęły około roku, Za całość odpowiadali: Robert Usewicz i Krzysztof Janik oraz gitarzysta Tomasz Kamiński (Golden Life, Dance Like Dynamite) i perkusista Jan Pluta ( Kombi i Kombii ). Pracę nad płytą sfinansowała wytwórnia z Londynu Zone Vision jednak w całości materiał również nie doczekał się oficjalnej premiery.
Studio Krater powstało w Gdańsku w roku 1991 roku. Electronic Division potrzebował odpowiedniej własnej profesjonalnej pracowni do realizacji swoich twórczych planów. Electronic Division przez 10 lat działalności studia nagrali dwie płyty. Album „Plastelina”, który Robert Usewicz i Krysztof Janik nagrywali ponad dwa lata, to eklektyczna opowieść muzyki instrumentalnej o pasji tworzenia oraz pragnieniu przekazania i obudzenie odlotowych obrazów u potencjalnych słuchaczy. Na płycie zagrało gościnnie ponad 30 muzyków z różnych stron świata oraz liczna grupa zaprzyjaźnionych artystów z Filharmonii Bałtyckiej. Całość sfinansowała firma Koch International ale....płyty wydawca jednak nigdy nie wypuścił na polski rynek. Warto dodać, że w Studiu Krater powstały tak ważne dla polskiej muzyki płyty jak: „Menda” Apteki, „Pani Jola” Bielizny czy „Kaszëbë” Blenders.
Po zakończeniu w 2002 roku działalności muzycznej przez Electronic Division Robert Usewicz i Krzysztof Janik, jako współwłaściciele Studia Krater, w którym pełnili role producentów i inżynierów dźwięku, zajęli się indywidualnymi projektami. Talent Krzysztofa Janika doceniony został w Wielkiej Brytanii. Na zaproszenie Chrisa Wrońskiego, człowieka, który miał duży wpływ na kształt telewizji tematycznych i rynku telewizyjnego w Europie, Krzysztof Janik w trakcie dziesięciu lat pracy w Londynie komponował muzykę i pracował w studiach audio-video w Zone Vision Ltd. oraz ChelloZone Ltd. W Polsce w ostatnich latach współpracował ze stacjami TVN, TV Puls, komponował muzykę instrumentalną i piosenki dla siebie i innych.
Teledysk "Lampa Aladyna" można obejrzeć tutaj: