Signal to Noise Ratio - Work In Progress

Redakcja

ImageMuzycy z warszawskiego Signal to Noise Ratio poruszają się gdzieś… pomiędzy. Pociąga ich w równym stopniu gęsta harmonia i zagmatwany kontrapunkt, co trans, improwizacja, niejednoznaczność i muzyczny brud. Budują swoje przestrzenie z bogatej brzmieniowo gitary, szorstkich analogowych klawiszy i melodycznie traktowanej perkusji. Ciągle reinterpretują swoją twórczość, improwizują i pozostawiają niedomówienia. Jednocześnie szukają szlachetnej prostoty – aczkolwiek, jak twierdzą, na dzień dzisiejszy jeszcze jej nie znaleźli.

Lubią interakcje. Remiksowali utwory ambientowej Calmy i jazzmetalowego Shining, a aktualnie pracują nad remiksem utworu Wojciecha Błażejczyka, współczesnego kompozytora młodego pokolenia. Ilustrowali wystawy sztuki współczesnej i projekcje filmu niemego "Furman Śmierci". Byli najdziwniejszym zespołem w finale konkursu interpretacji piosenek Grechuty. Niedawno na składance bloga The Active Listener ukazał się ich cover pewnej zapomnianej perełki brytyjskiej psychodelii końca lat 60 (link tutaj).

Płyta „Work In Progress” powstawała w latach 2012-2015. Znalazło się na niej siedem kompozycji obrazujących różne wymiary działań Signal to Noise Ratio w tym czasie. Są tu długie, improwizowane utwory, które stopniowo przeobrażały się podczas koncertów („Entropia”, „Ludzie-muchomory”), fragmenty muzyki do „Furmana Śmierci” („Körkarlen”) z gościnnym udziałem oboistki Aleksandry Jaromin, cover „Drogi za widnokres” Marka Grechuty i remiks utworu „Sierpniowy księżyc nad prerią" z niewydanej, drugiej płyty Calmy, ambientowego projektu Michała Dziadosza (ex-Iluzjon). Całość dopełnia remiks własnego utworu „Duchy elektryczności” z innej, nieukończonej płyty i nowiuteńka piosenka „Zanim” inspirowana jawajskim gamelanem.

Nagrania i miks płyty zrealizował Przemysław Piłaciński w Strange New Sounds, a mastering to dzieło Piotra Nykiela. Autorką oprawy graficznej jest keyboardzistka Maria Białota. Oprócz niej grupę Signal to Noise Ratio tworzą Przemysław Piłaciński – gitara, śpiew, programowanie oraz Adam Wasążnik – perkusja i saksofon altowy.

Na podstawie materiałów informacyjnych zespołu Signal to Noise Ratio.
MLWZ album na 15-lecie Steve Hackett na dwóch koncertach w Polsce w maju 2025 Antimatter powraca do Polski z nowym albumem Steven Wilson na dwóch koncertach w Polsce w czerwcu 2025 roku Tangerine Dream w Polsce: dodatkowy koncert w Szczecinie The Watch plays Genesis na koncertach w Polsce już... za rok