Zanim jeszcze w 1972 roku Graham Gouldman współtworzył złożony ze znamienitych osobowości zespół 10cc już w latach sześćdziesiątych był uznanym twórcą spektakularnych przebojów. Jeden z nich to utwór „For Your Love” napisany dla The Yardbirds. Zespół nagrał go w lutym, a wydał w marcu 1965 r. z zastosowaniem klawesynu (zasiadł przy nim Brian Auger). Ówczesny gitarzysta formacji, Eric Clapton, zdecydował się ją jednak wtedy opuścić, uznając, że piosenką tą grupa zdradziła ideę bluesa. Zastąpił go Jeff Beck. Tymczasem utwór pozwolił The Yardbirds po raz pierwszy wejść do pierwszych dziesiątek na brytyjskiej i amerykańskiej liście przebojów.
Swoją najnowszą płytę (wydaną cztery lata po „Honestly Forbids”) Gouldman zamyka innym utworem („Heart Full of Soul”) napisanym dla The Yardbirds i umieszczonym na kolejnym albumie formacji „Having a Rave Up with the Yardbirds”. Także sięgnęła ona pierwszej dziesiątki brytyjskiej listy przebojów. Gouldman nie przekroczył wtedy dwudziestego roku życia. Kiedyś, jadąc autobusem, wpadł na inny pomysł, który zamienił w sukces. Napisany przez niego utwór „Bus Stop” w wykonaniu The Hollies (1966) i temu zespołowi pozwolił zadebiutować w pierwszej dziesiątce amerykańskiej listy przebojów Billboard. Kompozycja Gouldmana wprowadziła w tymże 1966 roku do pierwszej dziesiątki brytyjskiej listy zespół Herman’s Hermits z utworem „No Milk Today”. Przy tej piosence zespołowi po raz pierwszy towarzyszyła sekcja smyczkowa. Także 10cc w następnej dekadzie triumfowało dzięki talentowi Guldmana. Najbardziej spektakularny sukces grupy to hiperprzebój napisany wraz Erikiem Stewartem „I’m Not In Love”.
To zaledwie przykłady z ogromnego dorobku artysty, ale niech ich wystarczy, wszak piszemy dziś o najnowszej płycie Grahama Gouldmana pt. „I Have Notes” utrzymanej zarówno w tonacjach dorobku kompozytorskiego lat sześćdziesiątych, jak i działalności w dekadzie następnej, czyli w czasach 10cc, a przede wszystkim w dojrzałym okresie życia z wolna artystycznie wieńczonego, co wzruszająco wybrzmiewa w niektórych tekstach. Już w pierwszym zdaniu otwierającej album piosenki „Floating In Heaven” słyszymy: „It’s time to me to say goodbye…”. Bardzo podobnie wybrzmiewa tytuł siódmego utworu na płycie („It's Time For Me To Go”), a piosenka „We’re Alive” jest nadzwyczaj radosna. Goldmann zdaje się z entuzjazmem oczekiwać tego, co nadejdzie (spójrzmy także na okładkę), z radością zanurza się w przeszłość, jakby na pożegnanie.
Gdy kilka lat temu w wywiadzie dla „Maxazine” Grahama Gouldmana zapytano, dlaczego nie cieszy się już zasłużoną emeryturą, odpowiedział, że jeszcze nie jest gotowy, gdyż wciąż goni za stworzeniem idealnej piosenki. Czy znalazł taką tym razem? Zawsze przyznawał się do wpływów The Beatles. Tak, „I Have Notes” to bardzo beatlesowska, czy ściślej McCartneyowska płyta. Panuje na niej nastrój pełen urody, pogody, nostalgii i delikatności, bliski także estetyce 10cc. Artyście towarzyszą liczni i znamienici goście, co ciekawe reprezentujący najrozmaitsze muzyczne światy, wśród nich m.in. Ringo Starr, Hank Marvin, Brian May, Derek Sherinian, Simon Phillips, a nawet były gitarzysta Guns N' Roses – Ron „Bumblefoot” Tal. Przesympatyczny, utrzymany w aurze amerykańskich utworów bożonarodzeniowych „A Christmas Affair” Graham Gouldman wykonuje z amerykańską artystką Beth Nielsen Chapman. Innym przedstawicielem muzyki country jest na płycie mieszkaniec Neshville - Gordon Kennedy, ten sam który dla wspomnianego już Erika Claptona napisał słynny, wyróżniony nagrodą Grammy utwór „Change The World”.
Ta pełna ciepła i urody płyta, momentami uroczo beztroska i wagabundzka, bogata w, powtórzę, wartość dojrzałości i piękne melodie, staranne aranżacje. Potwierdza ona, że muzyka pop może być nietrudna w odbiorze, a więc jest lekka, zarazem jednak szlachetna, cenna, inteligentna i opowiadająca o sprawach ważnych. W wypadku tej konkretnej kolekcji piosenek wartością jest także to, że bezkolizyjnie spina pięć dekad twórczości tego artysty, ukazując bogactwo każdej z nich, zarówno w horyzoncie twórczości jej autora, jak i mijających epok muzyki popularnej.