Dziś o albumie jakby z innej muzycznej planety. Ale bardzo wartościowym i z punktu widzenia artystycznej muzyki bardzo ważnym. Debiutancka płyta Jędrzeja Kubiaka „Shortsighted” jest zbiorem autorskich, instrumentalnych kompozycji na gitary rezofoniczne (zwane gitarami dobro) i gitarę akustyczną. Krążek zabiera słuchacza w świat muzyki zawieszonej gdzieś pomiędzy tradycyjnym folkiem, bluesem, a współczesną muzyką gitarową. Utwory, pomimo zróżnicowania stylistycznego, mają wspólną cechę – zastosowanie przez wykonawcę technik gry fingerpicking, slide, lap-style oraz otwartych strojów instrumentu.
W Polsce mamy tylko kilku muzyków, dla których gitara rezofoniczna jest instrumentem podstawowym, tym bardziej cieszy fakt, że na „Shortsighted” przedstawiona jest ona tak różnorodnie. Płyta przekonuje, że gitara dobro kojarzona może być nie tylko z bluesem i country, słychać bowiem na niej echa brytyjskiego folku, jazzu, new acoustic, new age, a nawet muzyki barokowej.
Mastering płyty (autorstwa Tadeusza Mieczkowskiego) ograniczono do minimum, dając odbiorcy możliwość obcowania z czystym brzmieniem instrumentów, wśród których znalazł się unikatowy, stalowy National Triolian z 1929 roku.
Kilka słów o autorze tej muzyki. Jędrzej Kubiak funkcjonuje na muzycznej scenie od 1999 roku, jest laureatem licznych nagród na bluesowych festiwalach w kraju. Zdobywca wyróżnień i nagród publiczności. Kilkukrotnie zapraszany na Międzynarodowe Festiwale Gitary Rezofonicznej: Dobrofest Trnava (Słowacja) i Amistar Resofest (Czechy). Kubiak jest wykładowcą warsztatów gitarowych, autorem prezentacji gitar rezofonicznych i publikacji poświęconych gitarze dobro. Jest też lutnikiem specjalizującym się w instrumentach rezofonicznych wszystkich typów. Występuje i nagrywa solo oraz w projektach muzycznych spod znaku amerykańskiego folku, bluesa, jazzu i bluegrassu.
Dystrybucja: Fonografika.
Na podstawie materiałów informacyjnych wydwacy, firmy Flower Records.